zondag 3 november 2013

Je eerste blog!

Aan de slag met blogger

 
Dames en heren,
De tijd is daar! Jullie gaan je allereerste blog schrijven voor mij. 
Dit ga je doen:
1. Ga naar www.blogger.com.
Verder legt Titia het uit:
Site:
1. Eerst moet je inloggen met een google acount.
2. Kies of je een google+ of een beperkt blog-profiel wil.
3. Kies een naam (deze naam wordt niet voor je blog gebruikt).
4. klik op nieuw blog.
5. Kies de naam voor je blog (stap 1 & 2 'bloggen').
6. kies je sjabloon.
 
Bloggen:
1. Een naam kiezen voor je blog. Je kan een naam nemen die te maken heeft met het onderwerp waar je over wilt bloggen, bijvoorbeeld als je het als een dagboek gaat
gebruiken kan je je eigen naam erin verwerken.
2. Probeer niet teveel streepjes, tekentjes of extra letters in je naam te zetten, zodat het voor iedereen makkelijk te vinden is.
3. Als je een naam hebt gekozen moet je bedenken waar je over gaat schrijven. Je kan het beste over iets schrijven wat je echt aanspreekt, bijvoorbeeld over iets wat je 
leuk vindt of iets waar je goed in bent.
4. Maak een lijstje met dingen die je aanspreken en bedenk dan wat je erover zou kunnen schrijven.
5. Je moet niet beginnen met elke dag een bericht te bloggen, want dan is je inspiratie snel op.
Van mij krijgen jullie het thema voor jullie eerste blog: 'De eerste vrije warme zomerdag'. 
Als je je blog af hebt, dan probeer je je blog open te stellen voor mijn account. Probeer mij als je 'Blogcontact' in te stellen. Zoek me op als olinelanting of mijn blogspot laoned.blogspot.nl.
Maak er een mooi eerste verhaal van! Denk erom: het is mij nog niet duidelijk hoe het precies zit wat betreft privacy en de zichtbaarheid van je blog. Maak je verhaal dan ook niet TE persoonlijk. 
Succes! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten